Friday, February 3, 2012

SPM CANDIDATE

SPM? apa benda tu?susah sangat ke?orang cakap pasal benda yang sama je."SPM susah" emm. nak tahu tak dulu itu la aku cakap. tapi sekarang aku yang kena alaminya. seriously memang susah.
tapi orang ckap kalau usaha dan belajar rajin rajin akan senang je. errrrr. aku tak tahu nak cakap macam mana.sebab aku bukan dari azali lagi pandai.kalau nak tahu dulu dulu dalam adik beradik aku.aku paling down sangat .kalau tak percaya tanya parents kita .kita slow sangat .seriously.bila dikenang kan .aku pandai membaca masa darjah 2 tak silap.dan lancar membaca darjah 3.lama kan?adik adik sedara aku yang masih kecil ni . 5 tahun dah reti baca.nampak sangat slow nya aku?

yah ,aku tahu itu.tapi Alhamdullah .sekarang aku tak la slow sangat.boleh la dikatakan baik .tapi kalau nak dapat semua a SPM tu mustahil la.bukan aku cakap tak akan ,tpi mustahil .kalau ada rezeki insyallah.doa kan ye.sebenarnya sekarang ni aku takut sanagt pasal SPM.

kalau tak banyak a .mana nak lihat air mata gembira mak .emm, itu la cita cita aku sekarang.aku nak sangat tengok air mata yang mengalir dari mak aku dengan perasaan gembira bila tengok result SPM aku nanti.

aku tak tahu apa aku buat ni betul ke tak.maksud aku cara pembelajaran aku ni betul ke tak.hari hari balik sekolah pukul 4++ .sampai rumah dalam pukul 5++.lepastu mandi makan .dah pukul 6++.plus ngantuk lagi.aku selalu tidur lambat.until 1++ pagi .klw ter awal pun pukul 3++ pagi bangun .pastu tak tidur .penat ?semestinya sanagt penat .selalu bila balik sekolah je mesti rasa satu badan lembik .seriously ,mungkin aku tak pernah buat macam ni.buat macam ni pun tahun lps masa nak exam akhir tahun .itu cuma beberapa minggu je.ini hampir seyiap hari.aku selalu mengharap cuti.tpi bila cuti mula la malas dia.em .

sekarang ni aku masih banyak tak faham lagi.ada dah baca pula lupa.ya ALLAH kuat kan semangat aku .bawa lah aku kejayaan serta tetap bertakwa kepada mu.ampun dosa ku .dan seluruh umat islam .kepada yang membaca . syifa nak minta maaf kalau pernah buat salah atau terasa hati korang.kita manusia biasa tak lari dari kesilapan.ampunkan kesalahan kita .kita minta maaf jika tersilap bicara . doa kan kita berjaya dalam SPM dan mudah faham bila cikgu mengajar .amin

sampai sini sahaja mukadimah hari ini.

4 comments:

  1. insya Allah cikda doa kan syifa dapat straight A dalam SPM yer. bukan cikda jer, atok n mak cah pun sama. jgn terlalu push sgt diri tuh. tidor mesti cukup n paling penting solat 5 waktu jgn tinggal. berdoa pada Allah tiap2 hari n buat solat hajat setiap minggu. Insya Allah

    ReplyDelete
  2. Take care of urself syifa. jgn smpai sakit, jgn tension sgt okay ;D 9A's? InsyaAllah we can make it ;D btw, I miss ya! Bila nak jumpa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. miss you too ! jom belajar sama sama .kau kan stf.mesti banyak ilmu lain drpd lain..cerita sikit kat aku :D

      Delete